11/8/16

Merilanding al Collsacabra dia 5... festa?

El dia començava diferent. La pluja de la nit havia refrescat tan l’ambient que ens hem quedat sense pujar a Tavertet a la piscina. Això i el fet que avui rebíem les primeres visites a Cantonigròs ja pronosticaven un dia diferent als que havíem viscut fins llavors.
Els avis s’han deixat caure després d’un viatges pel bàltic i quan han arribat han dit que per aquella zona tan septentrional feia la mateixa temperatura que al poble! Ves quines coses. Com que estaven cansats de tant caminar hem posposat les diferents activitats per quedar-nos gaudint de la fresca bona. A les 12 havia de començar la festa de l’aigua pels petits. Però aquí, a Cantoni, la puntualitat no és un valor tingut en compte (com a mínim durant les festes). Hem sortit a veure les petits i sorpresa, el nombre de nens s’ha multiplicat per 5. No sé d’on han sortit tants nens que jugaven amunt i avall a tirar-se aigua tintada de colors. Però n’eren prop d’un centenar. L’Arnau i la Martina xalaven de valent. I m’ha fet feliç saber que he trobat un lloc on els nens poden córrer tranquils com quan jo era petita a l’Armentera.
Hem fet barbacoa per dinar i això vol dir dinar a les 16h, fet que ens ha servit per anar a visitar el poble (el carrer major, gairebé l’únic carrer de Cantonigròs) amb els avis.
Després de dinar, organitzaven el taller d’estels i l’Arnau i la Martina van marxar cap a l’envalat perquè pintava pluja i van canviar el lloc de trobada. Al cap d’una estona llarga, vam anar a veure com anava i els nens ja sortien amb els seus estels a la mà. Com que estàvem al parc de la tirolina, vam aprofitar per tirar-nos-hi tots plegats.
Al vespre feien una excursió nocturna pel bosc i per veure la pluja d’estels de Sant Llorenç. Convençuts pel bon pronòstic de la caminada que ens van fer l’Alba i la Laia vam decidir anar-hi mentre els avis gaudien de la victòria del Barça en el trofeu Joan Gamper.
No us podeu imaginar com n’és de bonic veure el cel sense cap rastre de contaminació lumínica. Era immens i espectacular. Sense cap mena de dubte, tot i ser una excursió, per a mi, duríssima, em va encantar. Vaig disfrutar molt d’una cosa que no havia fet mai de la vida, passejar pel bosc sense veure’m els peus i seguint el fil de les llums dels lots que alguns portaven.
Derrotats i força cansats arribàvem a casa. Els avis ja dormien i en prou feines vaig ser capaç de posar-me el pijama. L’endemà la Martina en feia 8 i estava segura que el dia seria llarg. Llarg, però no tant com el dia que va néixer.

Estic contenta de tenir la Martina, em dóna molta vida i és una persona de qui aprendre a viure la vida.