5/8/15

3er dia de vacances: IRREVERSIBLE



Estic escrivint el 3er dia de vacances, estirada en l’hamaca, a la terrassa, contemplant les estrelles i compartint un gin tònic amb en Xavi. Costa de refrescar. Només hem aconseguit mantenir una temperatura adequada per sobreviure en remull. I això que a l’Empordà, a les nits, com a mínim, sempre refresca. Ens acabem de menjar els nostres trofeus a la brasa. Increïbles. I tot sembla indicar que hem normalitzat una mica l’horari. Ens hem posat a taula a sopar a dos d’onze, una hora més aviat que ahir. I això que hem anat a l’Escala a veure a la família, que treballen com a burros, sobretot a l’estiu. Però és el que té dedicar-se al turisme.
Fins les 18:30 hem estat a la piscina i la veritat és que ha estat un autèntic dia de vacances. No vull dir que els altres no ho hagin estat però avui ha estat relaxat, amb un punt d’avorriment sa que dóna la veritable sensació de descans. M’he banyat fins que la pell m’ha demanat sortir de l’aigua. Els que em coneixen saben que jo sóc bastant de secar i fins que no tinc molta calor no em decideixo a posar ni la punta del dit gros del peu esquerra a l’aigua. Imagineu-vos la calor.
Mentre era allà, assecant-me panxa enlaire he gaudit del cel. Semblava que estàvem dins d’un núvol de cotó, d’aquells que es mengen. L’aire no els feia moure i això ens deixava respirar de la cremor del sol d’estiu. Sentia les converses dels veïns. Una es queixava del seu marit i de les poques ganes que té de sortir, però essent camioner, ja s’entén. L’altre li parlava de la seva filla Queralt que es vol casar amb no sé qui. Dues dones que no sabien que l’única que les escoltava esta asseguda hamaca enllà. Jo.
Els nens han avançat la feina per anar a la piscina i s’han aixecat més aviat amb la promesa que si acabaven abans de les 11h hi podríem anar. M’han deixat dormir i ha estat en Xavi qui els ha fet pencar de valent. Quan m’he llevat, hem esmorzat i mentre acabaven les pàgines pertinents de deures, he aconseguit fer el meu primer gaspatxo de la temporada. Com que els tomàquets no eren molt madurs hi he afegit síndria. Però encara no ens l’hem menjat.
Els gats miolen, surten i entren. S’estiren i es cuiden. Es llepen i cerquen papallones i mosques. La terrassa els entusiasme però a les hores del sol busquen la frescor de la rajola per arraulir-se i dormir. Ells saben que estan de vacances. Jo, encara no.