13/8/17

Merilanding on tour: endorfines.





El dia ha començat amb la dinàmica de sempre. Com que divendres no vàrem fer deures perquè el dia de celebració no ho permetia, ens ha tocat fer-los dissabte. Ens hem llevat tard, això és el que més m’agrada de les vacances: Llevar-me quan l’esquena em diu prou i la claror és tan gran que despertar-se no és un suplici.  Mentre els nens feien deure, jo seguia amb la meva lectura. Aquest temps de cultiu intel·lectual a l’hivern és impossible. Només puc fer-lo si aconsegueixo tenir un desplaçament en transport públic. Llavors tot és fàcil, obres el llibre i aconsegueixes evadir-te fins la parada que toca. Per a mi, l’autobús és sinònim de biblioteca.  
L’Emi ens va fer escalopes a la mostassa i jo vaig canviar el menú dels nens que després d’una setmana a base de verdures es delien per una mica de pasta. Així que els he fet uns tortel·linis amb tomàquet. Després de dinar, l’Arnau ha fet una migdiada mentre la Martina es distreia amb els dibuixos animats a la televisió de l’habitació dels avis. Sabíem que teníem poc temps doncs esperàvem poder participar en un campionat de billar que havien organitzat davant de casa nostra. L’Arnau estava emocionat per participar. La Martina només pensava en la piscina, així que els hem dit que cadascú fes el que més els vingués de gust. Una mica de fer cadascú la seva, no els va malament. La Martina jugava a capbussar-se i a agafar els pesos que en Xavi li tirava amb aquesta finalitat. Jo llegia. Al cap de poc l’Arnau ha tornat contrariat perquè no es prenien la partida seriosament i no seguien les normes. Qui segueix les normes a l’estiu en unes activitats per passar-ho bé?  Així és l’Arnau. Tot per ell és important.
Veient que la Martina s’ho estava passant d’escàndol (així és ella), l’Arnau s’ha decidit a tirar-se a l’aigua i evadir el seu mal humor a  base de riure de valent i competir amb la seva germana a la recerca dels tubs amb pesos que en Xavi els tirava. De veritat que en Xavi té un do per a jugar amb nens.  M’han fet venir ganes de jugar amb ells i tot. Ha estat molt divertit.

La piscina estava a l’ombra això vol dir que en el moment que sorties i notaves el vent (que encara no ha parat) el fred era d’hivern. Corríem fins la tovallola i ens exposàvem al sol amb la necessitat que ens escalfés de forma exprés. Quina sensació més agradable!
Al cap d’una estona, començava el campionat de futbolí. L’Arnau s’ha apuntat, però 3 partides han estat suficient per sortir eliminats (es veu que els pares també hi participaven i li han fotut una pallissa).
Després hem jugat a ping pong. Potser ens hi hem estat una hora sencera. L’Arnau no encertava massa la pilota i la meva ronyonada se’n ressentia però he recordat la paciència que va tenir la meva mare per ensenyar-nos a jugar a la casa que teníem a l’Armentera. Organitzàvem campionats i tot. En el mateix moment que jugava amb l’Arnau, passat i present s’unien en una simbiosi perfecte. El record de mi mateixa el podia veure en el jugar primerenc de l’Arnau que a poc a poc ha anat millorant. 
M’he estirat a l’hamaca i després m’he banyat de nou. La sensació de desconnexió transpirava per la meva  pell i la cirereta del pastís me l’ha portat en Xavi en forma d’una cerveseta. Em sentia completament de vacances. No sé si l’activitat física havia generat més endorfines o què, però em sentia plenament feliç.